Poznaj odzież, która koniecznie powinna znaleźć się w twoim sklepiku? Czyli jak sprawić by sklepik stał się butikiem

Wiele kobiet marzy o własnym butiku odzieżowym i twierdzi, że gdyby taki prowadziły znalazło by się w nim wszystko to, czego każda z nas potrzebuje. Czy jednak opcja trochę tego, trochę tamtego jest odpowiednia. Czy w jednym butiku warto sprzedawać odzież formalną i casualową, czy ubrania własnego projektu? Jak sprawić, by sklepik stał się butikiem? Na te pytania postaramy się udzielić wyczerpujących odpowiedzi.

Unikalność to podstawa, czyli postaw na własne projekty

Możesz sprzedawać odzież zamówioną z hurtowni, ale jeśli obok Twojego znajduje się już kilka butików, to powinnaś się czymś wyróżnić. Tym „czymś” będzie unikalność, a więc postawienie na własne projekty. Oczywiście ważne by nie były to ubrania zbyt mocno inspirowane, bo na tym już wiele osób straciło wizerunkowo. Rzecz jasna w modzie trudno jest wymyślić coś całkowicie unikalnego, jednak ważne by ubrania nie były kropka w kropkę skopiowane, czy różniące się jedynie kolorem. Jest wiele detali, którymi poszczególne ubrania mogą się różnić i na nie należy kłaść nacisk.

Model hybrydowy, czyli część odzieży własnej i część sprowadzanej z hurtowni

Oczywiście, aby zwiększyć zainteresowanie swoim sklepikiem możesz postawić na model hybrydowy, czyli część odzieży kupujesz w hurtowniach odzieżowych, a część szyjesz we własnym zakresie. Warto by te ubrania się wzajemnie uzupełniały. Możesz np. postawić na własną kolekcję marynarek czy kurtek, które dopasujesz do wielu elementów garderoby, zarówno spodni, spódnic, jak i sukienek. W ten sposób tworzysz też ciekawsze stylizacje, które możesz eksponować na wystawie z zaznaczeniem produktów marki własnej. Można obok manekina postawić również niewielki stelaż z pleksi i na nim umieścić ceny poszczególnych elementów stylizacji. Nie warto na wystawie umieszczać tego, czego nie ma się w ofercie, chyba, że są to nieodzieżowe elementy dekoracyjne, np. związane ze świętami czy walentynkami. Jednak jeśli są na niej kapelusze czy apaszki, to warto zadbać o to, by były w asortymencie. Wiele osób bardzo zraża się do sklepów, jeśli nie może zakupić danej rzeczy, gdyż jest ona jedynie elementem wystawy.

Ponadczasowe materiały, których nie może zabraknąć w butiku z odzieżą casalową

Niezależnie od tego czy szyjesz odzież samodzielnie, czy stawiasz na gotowe produkty, baczną uwagę musisz zwrócić na jakość materiału, a także wybierać te, które są ponadczasowe. Na pewno należy do nich denim, a także tkanina sztruks. Ponadto wysokiej jakości tkaniny bawełniane, czy lniane również są w cenie. Ostatnio popularny jest również tencel, czyli ekologiczne włókno celulozy polimerowej. Zresztą jest jeszcze inny ważny aspekt poza tym, jakie wybierzesz tkaniny. Bowiem istotne znaczenie ma to, co z nich uszyjesz. Musisz zatem śledzić na bieżąco trendy, by wiedzieć co w modzie piszczy, a także blogi modowe, gdzie często można zauważyć ciekawe trendy wyprzedające propozycje projektantów. Zresztą dla promocji własnego sklepu można z blogerem modowym nawiązać współpracę.

Chcesz sprzedawać odzież formalną? Zwróć uwagę na jakość materiału i precyzję wykończenia

Istotne znaczenie ma nie tylko jakość tkaniny. Sztruks może być pierwszego gatunku, ale ważne jest precyzyjne wykończenie np. płaszcza z niego wykonanego. Trzeba bowiem zaznaczyć, że ten materiał doskonale nadaje się do tworzenia odzieży wierzchniej. Także wykonując projekty z denimu musisz przykładać wagę do szczegółów. Klienci są w stanie zapłacić za produkt więcej, jeśli rzeczywiście jest lepszej jakości niż inne. Dotyczy to zwłaszcza odzieży formalnej. W tym przypadku nawet wystająca nitka może spowodować spojrzenia politowania, nie mówiąc już o źle czy krzywo wykończonych elementach bądź też niestarannie przyszytych guzikach.

Na koniec mamy jeszcze jedną radę. Postaw na promocję 24 h w Internecie. Dbaj o regularne publikacje na portalu społecznościowym i aktywnie uczestnicz w dyskusjach. Ponadto zadbaj o profesjonalną stronę, możesz też zdecydować się na sprzedaż hybrydową zarówno stacjonarnie, jak i online. Jeśli Twój biznes odzieżowy będzie dobrze przemyślany, to może przynieść spore zyski.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij